Het belang van reviews - De Vormgeverij
GRATIS 1 jaar hosting en .be-domeinnaam
9 mei 2017
Opvallend drukwerk
Maak meer indruk met je drukwerk!
11 juni 2017

Het belang van reviews

Reviews
 

‘We are living in a Rating Society’.

Voor zo ongeveer alles wat we bezoeken, kopen of gebruiken, is het mogelijk om een beoordeling of een ‘review’ te schrijven. Bedrijven vragen er zelfs ook steeds actiever naar. Maar waarom? Hoe kunnen reviews helpen om ook uw zaak te laten groeien?

Wat zijn reviews nu eigenlijk?

Een review is een online klantenbeoordeling. Dit kan gaan over uw bedrijf, hun aankopen, hun ervaringen, enz… Vaak zijn deze beoordelingen in de vorm van sterren of een beoordelingsscore op 10. Soms met de mogelijkheid ook een korte omschrijving te noteren.

Waarom zijn reviews ideaal om mijn zaak te laten groeien?

De mens is een sociaal kuddedier en laat zich vaak leiden door wat anderen zeggen. Zo checken we zeer vaak de mening van andere klanten alvorens we zelf iets aankopen. Gevolg is dus dat wat bestaande klanten over u zeggen, ervoor kan zorgen dat er ook nieuwe klanten worden aangetrokken. Maar als bedrijf kan je uiteraard ook veel leren uit deze reviews. Wat doe je goed? Wat is er voor verbetering vatbaar?

Moet ik actief vragen achter een beoordeling?

Bedrijven die de meerwaarde van deze reviews ervaren, vragen inderdaad systematisch naar een beoordeling van de klant. Dit kan via verschillende manieren: rechtstreeks op de man af, via een bedankmail, bij aankoopbevestigingen, flyer bij het opsturen van de factuur, enz…

Mogelijkheden genoeg

Er zijn heel wat plaatsen waar je reviews kan verzamelen, afhankelijk van de sector waarin uw bedrijf zich bevindt. Zo is er Google en Facebook voor de kleine zelfstandige, Twizzi voor de vakmannen, of op de je eigen site of e-shop natuurlijk.

Let wel op met zelf slechte of zeer kritische beoordelingen te plaatsen. Uiteraard mag de waarheid gezegd worden maar vaak is het beter om je ontevredenheid eerst rechtstreeks met de betrokken partij te bespreken. Achteraf kan je dan in je beoordeling opnemen hoe het probleem bv werd opgelost. Een (al dan niet onterechte) kritische beoordeling kan in de toekomst ook wel eens als een boemerang terug in jouw richting komen.Wees dus eerlijk, maar blijf steeds beleefd. Besef dat het internet zelden iets vergeet.


ZELF OOK EEN REVIEW OVER DE VORMGEVERIJ?
Aarzel niet om zelf ook u ervaring te delen over De Vormgeverij. Dit kan via Google of via onze Facebookpagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *