Kort door de bocht is het zoals een barcode in de supermarkt. Maar dan met (zwarte) vierkantjes in plaats van streepjes. Het werkt een beetje op dezelfde manier, achter beide zitten gegevens verstopt die leesbaar worden bij het scannen. In het geval van de barcode is dat het product en de prijs. Bij een QR-code kan dat ook een tekst zijn of een URL.

Wat is een QR-code?

Waarom gebruik je een QR-code?

QR staat voor Quick Response, een snelle manier van communiceren dus. Klanten en prospecten scannen de code met de camera van hun smartphone of tablet en komen zo bijvoorbeeld op de pagina terecht die jij gelinkt hebt aan de QR-code.

Waarvoor gebruik je een QR-code?

De mogelijkheden zijn talrijk, want QR-codes kan je dus ook printen op bijvoorbeeld stickers, naamkaartjes of folders. Je kan dan via de QR-code linken naar:

  • Menukaart van bar of restaurant
  • Naamkaartje (Vcard = al je contactgegevens worden automatisch bewaard)

  • Een landingspagina op je website
  • Verificatieaccount
  • Betalingsinformatie

Wie maakt mijn QR-code?

Dat is simpel: De Vormgeverij natuurlijk. Er zijn namelijk heel wat spelregels verbonden aan een goede QR-code, zoals de afstand van de blokjes, minimale grootte en het contrast. Alles hangt ook af van de hoeveelheid informatie die je achter de QR-code wil steken. Kortom, heel wat zaken die achtergrondkennis vergen. Kennis die wij in huis hebben.

We generen je QR-code volgens de regels van de kunst en leiden je klanten en prospecten naar de gewenste informatie. Ook die achterliggende informatie ontwerpen en realiseren we voor jou. Geheel in lijn met je branding. Ontzorgen van A tot Z heet dat. Kunnen we. Doen we.

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van gelijkaardige interessante berichten? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief?

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.