Guy Belmans

Guy Belmans

“Ik ga geen uitdaging uit de weg.”

Guy Belmans is zaakvoerder van De Vormgeverij, een grafisch reclame- en communicatiebureau in Meerhout. Een eenmanszaak, maar met heel wat ervaring, kennis van de grafische sector en technische knowhow. Met zijn creatieve geest, enthousiasme en passie gaat Guy geen enkele uitdaging uit de weg en ontwikkelt hij prachtige logo’s en huisstijlen, websites en webshops.

Met De Vormgeverij heeft Guy zijn ultieme droom waargemaakt: een eigen bedrijf. Zo kan hij het creatieve proces helemaal zelf vormgeven en nieuwe uitdagingen aangaan.

De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen

De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen

Chinees spreekwoord

Guy heeft echt van zijn hobby zijn beroep gemaakt. Zijn sprankelende ogen en brede glimlach spreken boekdelen over het plezier dat hij beleeft aan zijn werk. “Iedere dag doen waar je goed in bent en wat je graag doet, dat is pas luxe!” Altijd is hij op zoek naar iets nieuws, zonder dat hij de belangen en behoeften van de klant uit het oog verliest.

Zijn nieuwsgierigheid op het gebied van nieuwe softwareontwikkelingen kent geen grenzen. Want door daarop in te spelen, vindt hij voor elk probleem de juiste oplossing. “Klanten zijn vaak verrast en krijgen altijd meer dan dat ze verwachten.” Kortom: voor De Vormgeverij is geen enkele uitdaging te groot. Alles kan!

Creativiteit zit in zijn bloed. Al op de lagere school maakte hij tekeningen en karikaturen van klasgenoten. Heel zijn jeugd ging hij naar de tekenacademie. Maar ook van zijn studie wetenschappen heeft hij geen moment spijt. Want die heeft gezorgd voor een brede kennis en ontwikkeling waarvan hij nog altijd de vruchten plukt.

Na zijn middelbare school schreef Guy zich in voor de opleiding aan het Sint-Lucas in Antwerpen. Maar die opleiding was hem te artistiek. “Ik viel een beetje uit de toon met mijn doodnormale hemd.” Op de Hogeschool voor Wetenschap en Kunst kreeg hij wel de praktijkgerichte opleiding die hij zocht. Hij slaagde er dan ook met grootste onderscheiding.

Na zijn studie ging hij meteen aan de slag bij Image Building, een grafisch bedrijf dat destijds veel werkte voor AGFA. Hij begon daar als illustrator en maakte perspectieftekeningen van o.a. fototoestellen en printers. Zijn gedrevenheid en passie werden opgemerkt en al heel snel groeide Guy uit tot een sterkhouder van het team. Hij ontwikkelde in samenwerking met specialisten o.a. AGFA Delano – een workflow-software voor drukkerijen. Opdrachtgevers waren AGFA en het internationale bedrijf Quebecor. Binnen de organisatie werd hij “de man met analytische geest” genoemd. Hij zag altijd de verbanden en kon op zijn onnavolgbare manier alles in een grafische vorm gieten.

Na zes mooie en succesvolle jaren was voor Guy de uitdaging er een beetje af. Hij besloot dichter bij huis te gaan werken. Hij werd als Art Director aangenomen bij Castel –een allround marketing- en communicatiebureau dat veel werkt voor HP België enLuxemburg. Hij was als Art Director zowel betrokken bij het bedenken als het uitvoeren van opdrachten. Door de vrijheid, verantwoordelijkheid en uitdaging zat hij helemaal op zijn plek en kreeg zijn creativiteit de ruimte om tot volle bloei te komen.

Na tien jaar besloot hij om zijn grote droom te verwezenlijken. De Vormgeverij zag het levenslicht.

Ondertussen is het bedrijf actief in de Kempen, Limburg en Brussel. Maar de thuisbasis is Meerhout. De koffie staat er altijd klaar. Maak dus gerust een afspraak en maak kennis met deze enthousiaste, goedlachse en open man!

Uit het boek: Sleutels tot Succes

Guy heeft echt van zijn hobby zijn beroep gemaakt. Zijn sprankelende ogen en brede glimlach spreken boekdelen over het plezier dat hij beleeft aan zijn werk. “Iedere dag doen waar je goed in bent en wat je graag doet, dat is pas luxe!” Altijd is hij op zoek naar iets nieuws, zonder dat hij de belangen en behoeften van de klant uit het oog verliest.

Zijn nieuwsgierigheid op het gebied van nieuwe softwareontwikkelingen kent geen grenzen. Want door daarop in te spelen, vindt hij voor elk probleem de juiste oplossing. “Klanten zijn vaak verrast en krijgen altijd meer dan dat ze verwachten.” Kortom: voor De Vormgeverij is geen enkele uitdaging te groot. Alles kan!

Creativiteit zit in zijn bloed. Al op de lagere school maakte hij tekeningen en karikaturen van klasgenoten. Heel zijn jeugd ging hij naar de tekenacademie. Maar ook van zijn studie wetenschappen heeft hij geen moment spijt. Want die heeft gezorgd voor een brede kennis en ontwikkeling waarvan hij nog altijd de vruchten plukt.

Na zijn middelbare school schreef Guy zich in voor de opleiding aan het Sint-Lucas in Antwerpen. Maar die opleiding was hem te artistiek. “Ik viel een beetje uit de toon met mijn doodnormale hemd.” Op de Hogeschool voor Wetenschap en Kunst kreeg hij wel de praktijkgerichte opleiding die hij zocht. Hij slaagde er dan ook met grootste onderscheiding.

Na zijn studie ging hij meteen aan de slag bij Image Building, een grafisch bedrijf dat destijds veel werkte voor AGFA. Hij begon daar als illustrator en maakte perspectieftekeningen van o.a. fototoestellen en printers. Zijn gedrevenheid en passie werden opgemerkt en al heel snel groeide Guy uit tot een sterkhouder van het team. Hij ontwikkelde in samenwerking met specialisten o.a. AGFA Delano – een workflow-software voor drukkerijen. Opdrachtgevers waren AGFA en het internationale bedrijf Quebecor. Binnen de organisatie werd hij “de man met analytische geest” genoemd. Hij zag altijd de verbanden en kon op zijn onnavolgbare manier alles in een grafische vorm gieten.

Na zes mooie en succesvolle jaren was voor Guy de uitdaging er een beetje af. Hij besloot dichter bij huis te gaan werken. Hij werd als Art Director aangenomen bij Castel –een allround marketing- en communicatiebureau dat veel werkt voor HP België enLuxemburg. Hij was als Art Director zowel betrokken bij het bedenken als het uitvoeren van opdrachten. Door de vrijheid, verantwoordelijkheid en uitdaging zat hij helemaal op zijn plek en kreeg zijn creativiteit de ruimte om tot volle bloei te komen.

Na tien jaar besloot hij om zijn grote droom te verwezenlijken. De Vormgeverij zag het levenslicht.

Ondertussen is het bedrijf actief in de Kempen, Limburg en Brussel. Maar de thuisbasis is Meerhout. De koffie staat er altijd klaar. Maak dus gerust een afspraak en maak kennis met deze enthousiaste, goedlachse en open man!

Uit het boek: Sleutels tot Succes